onsdag 4 januari 2012

TAVLA NR 2 ÄR KLAR 40 X 60 CM UPPSPÄND CANVAS PÅ RAM

Tavlan är klar, den andra i ordningen, känns riktigt kul, faktiskt. Läste en bok tidigare idag som heter "Kaffe med musik". Handlar om några tanter i syföreningen som vinner en resa till en julmarknad i Tyskland. Normalt läser jag endast fackböcker så det här kändes stort för mig, en roman. Sanningen att sägas var nog den att jag föll för titeln då den associerade till musik. Dessutom har jag börjat dricka kaffe igen efter ett mångårigt uppehåll. Handlingen är förlagd till Tyskland, ett land jag har bott i och har många vänner i. Men titelns "med musik" var faktiskt något helt annat. Kaffe med något starkt i ska det vara. Inget för mig som  är helnykterist. Men boken är trevlig att läsa ändå.
Tavlan var det, nu är tvåan klar och här kommer några bilder. Fota är inte lätt när man inte har rätt utrustning och rätt ljus. Jag hade en avancerad analog systemkamera med flera stora objektiv tidigare. Men den sålde jag. Tung att bära på och nu är det väl nästan digitalt som gäller. Får se mig om efter något bättre i kameraväg längre fram.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar