onsdag 21 december 2011

ROCK N ROLL

Musik har en stor plats i mitt liv. Besöker för det mesta en konsert per vecka och lyssnar många timmar varje dag. Just nu hörs ljudet av den fantastiska musikern Gunhild Carling. Var på julshowen med henne, Pernilla Wahlgren och Christer Sjögren i går kväll. En makalös konsert. Gunhilds Amazing Grace på säckpipa glömmer jag inte i första taget. Jag lyssnar till den i skrivandes stund på hennes nyss utgivna cd.
Annars blir det främst rock n roll och musik från 1950-1960 talen som ligger mig varmast om hjärtat. Här visar jag små hyllningsbilder till några av våra svenska rock stjärnor som alla började på 50-talet, när rocken började höras i vårt land. Ni ser Burken, Rock-Olga Rock-Ragge och Little Gerhard. De tre förstnämnda lämnade detta liv 2010 och 2011. Little Gerhard uppträder än, 77 år gammal.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar